031u-Brno-lavkanaKubickove.jpg
Na zatek Pedchoz Dal Na konec

BRNO-Kubíčkova

BRNO-Kubíčkova (Brno) - lávka pro pěší

Lávka o délce 146 metrů přemosťuje páteřní sídlištní komunikaci mezi čtvrtěmi Bystrc I a Bystrc II v prostoru zastávky pouliční dráhy, dále budoucí dálnici D 43 a ještě dvoukolejnou trať tramvaje. Lávka měla mít původně 8 polí, konečný projekt však redukoval jejich počet na pět o délkách 26, 31, 31, 31 a 20 metrů. Mostovka lávky se pohybuje nad terénem v proměnné výšce od 5,5 do 7,8 metru. Lávka přitom překonává výškový rozdíl 15,5 metru. Její těleso sestává z 61 lamel délky 2,4 metru a šířky 4,2 metru. Spočívá na čtyřech pilířích. Lamely vyráběla bývalá Prefa v Praze-Ruzyni a projekt vznikl v pražském Vojenském projektovém ústavu v roce 1977. I stavbu provedly tehdejší Vojenské stavby. Dokončena byla až v roce 1981 a celkové náklady na stavbu dosáhly 4,7 milionu korun. Lamely kryje vrstva vyrovnávacího betonu, dále infiltrační nátěr Latebit, vrstva sklotkaniny, třícentimetrová ochranná mastixová vrstva a litý asfalt. Zajímavým architektonickým rysem lávky jsou její kruhové příchodní rampy ve tvaru srdce nebo brýlí.