Debr.jpg
MlBol_Debr2.jpg
221u-MladaBoleslav.jpg
MlBol_Debr1.jpg
Na zatek Pedchoz Dal Na konec

MLADÁ BOLESLAV-DEBŘ

MLADÁ BOLESLAV-DEBŘ (Mladá Boleslav) - silniční most

"Prvním státním silničním mostem, na němž byla uplatněna nosná konstrukce ze železobetonu, skládající se z obloukových nosníků o velkém rozpětí se zavěšenou mostovkou, je most přes Jizeru v Debři u Mladé Boleslavi." Tak alespoň praví dobový text, který doplňuje, že most byl postaven v roce 1923 a o dva roky později na počest prezidenta nazván Masarykovým mostem. Stavba mostu, který nahradil dosavadní dřevěný a tedy málo nosný most přes Jizeru, byla naplánována už před 1. světovou válkou, ale ta úvahy načas odložila. Výstavba tak začala až v době První republiky a stála tehdejší 2 miliony korun. Most o délce 135 metrů má sedm otvorů, z nichž hlavní s obloukem překlenuje Jizeru a má světlost 46,5 metru. I pro úsporu byl projekt hlavního pole změněn a původně plánovanou železnou konstrukci nahradila železobetonová. Železobeton byl použit i na další pole mostu, která jsou ze spojitých deskových trámů.